New in: Ray Ban glasses

5 Jun

Toen ik 6 jaar oud was, kreeg ik mijn eerste bril. Iets waar geen ontkomen aan leek, met een familie waar -10 en -12 heel normaal zijn. Voor mij was het dus helemaal niet zo bijzonder of raar, maar voor de kinderen in mijn klas wel.

Ik weet nog heel goed dat mijn kleuterjuf er met de klas over ging praten en dat al mijn klasgenootjes een mooie, gekleurde bril gingen knutselen van karton.

Omdat ik nog zo jong was toen ik een bril kreeg, ben ik er gelukkig nooit mee geplaagd of gepest. Het hoorde gewoon bij mij en iedereen was er aan gewend.
Natuurlijk werd er tijdens een ruzie met meiden uit de klas wel eens een opmerking over gemaakt, maar dat was dan meer omdat ze niks beters konden bedenken en vaak ook niet echt gemeend. En ik was zelf ook niet altijd heilig……

20130605-192401.jpg

Toch ben ik in groep 8 al overgestapt van een bril naar lenzen, vooral ook om de achteruitgang van mijn ogen zo proberen tegen te gaan.
In het begin was dat heel erg wennen, maar uiteindelijk bleek het dragen van lenzen toch heel praktisch.
Ook de buitenwereld moest in het begin wennen, want iedereen kende mij natuurlijk al 6 jaar lang met zo’n leuk, fleurig brilletje op mijn neus.

Nu, zo’n 21 jaar na de aankoop van mijn eerste bril, ben ik weer terug bij af en heb ik besloten in ieder geval óm de dag weer een bril te gaan dragen.

Waarom?

  • Ik heb de laatste tijd veel last van mijn lenzen. Mijn ogen zijn vaak geïrriteerd, helemaal nu met al die pollen in de lucht. Maar ook als ik moe ben…
  • Een bril geeft mijn ogen meer rust en het zorgt ervoor dat er genoeg zuurstof bij de ogen komt.
  • Ik geef 2 avonden per week Zumba-les en dat lijkt mij dan weer minder prettig met een bril op. Op de dagen dat ik sport, draag ik dus mijn lenzen.

 

En wat ben ik blij dat de kinderbrilletjes van deze tijd niet alleen maar verkrijgbaar zijn met felle kleurtjes, want het modelletje dat ik heb gekozen is afkomstig van de kinderafdeling. Met dank aan mijn smalle gezicht, waarbij 95% van de monturen te breed is….

En dit is hem geworden……*Tromgeroffel*

20130605-192415.jpg

Dit donkerbruine montuurtje van Ray Ban zit als gegoten en ik was er meteen helemaal blij mee!Deze bril mag gezien worden en ik vind dat hij me wel ’n lekker pittige uitstraling geeft. Dat past wel bij mij….

Benieuwd wat jullie van mijn ‘Nieuwe Look’ vinden!!!
Liefs,
Paulien

9 Reacties to “New in: Ray Ban glasses”

  1. vanessa 5 juni 2013 bij 21:17 #

    Staat je mooi!

  2. Deborah 6 juni 2013 bij 14:27 #

    Hij staat je wel leuk 🙂 een echte ‘karakter’bril 😀

  3. Lisanne 6 juni 2013 bij 14:51 #

    Ik vind hem je echt mooi staan! 😀

  4. Leoni 6 juni 2013 bij 19:12 #

    Staat je leuk! Goede keus hoor!

  5. Jewelyz 9 juni 2013 bij 13:16 #

    Wauw, dit staat je heel goed! Mooie kleurencombinatie ook, hij past goed bij je haar.
    Ik ben zelf opticien en vind het gaaf om mensen een nieuwe bril te geven! 🙂

  6. Lisanne 9 juni 2013 bij 21:55 #

    Heel erg mooi!! Ik ben ook brildrager en had een onwijs mooie van Replay. Helaas is die laatst door midden gebroken! 😦 Nu heb ik tijdelijk één van Brillen24, maar kan niet wachten tot ik weer toe ben aan een ‘echte’ bril van de opticien!

  7. freddy 3 juli 2013 bij 01:06 #

    Ja, het probleem van een bril vinden voor een smal gezicht komt me bekend voor, heb ik ook last van :-). Wel erg leuk! Bevalt de bril tot nu toe? Is -10 inderdaad jouw sterkte?

    • Paulien 3 juli 2013 bij 12:40 #

      Bedankt voor je leuke reactie! Mijn bril bevalt nog steeds erg goed, al blijf ik het wel afwisselen met lenzen. Gelukkig is mijn sterkte niet -10, maar -7,5….. Scheelt toch weer wat 😉!

      • freddy 5 juli 2013 bij 16:33 #

        Goed te horen dat hij nog steeds bevalt! Gelukkig kun je tegenwoordig een bril vol trots dragen. Nou, ook -7,5 lijkt me best lastig hoor, heb zelf maar -1,5, dus kan me er niet veel bij voorstellen…

Geef een reactie

