And that’s who I am #2

27 Mei

Toen ik deze blog startte, ben ik begonnen met de post ‘And that’s who I am’. Ik vond het een goede manier om mezelf te introduceren, omdat de mensen die mijn blog zouden lezen zo meteen wat meer over mij te weten zouden komen dan alleen de ‘standaard’ weetjes.

Nou blijkt dat er vééél meer quotes zijn die ook op mij van toepassing zijn. Het leek mij dus tijd voor een deel 2 van de kennismaking.

20130525-211109.jpg

I love hot chocolate
Alle soorten chocola zijn eigenlijk aan mij besteed, maar vooral in de winter kan ik echt genieten van warme chocolademelk. Met een heerlijke dot slagroom erop of course!
Er is zelfs een tijd geweest (alweer een aantal jaar geleden) dat ik hier lichtelijk aan verslaafd was. Niet echt geweldig voor je lijf, maar wel heel lekker!!

I’m flexible
Met deze quote kan je twee kanten op. Flexibel in de letterlijke of figuurlijke zin van het woord.
Als je het hebt over de letterlijke betekenis, het flexibel zijn als in ‘lenig in bewegingen die je maakt’, dan is dit bij mij zeker het geval. Ik heb jarenlang geturnd en gedanst en het laatste doe ik nog steeds. Vroeger kon ik zonder moeite de split en de spagaat. Dat is nu niet meer zo makkelijk, maar ik probeer mijn lenigheid wel een beetje bij te houden.
Flexibel zijn als in ‘jezelf makkelijk aanpassen aan anderen’, is over het algemeen ook wel op mij van toepassing. Maar ik heb wel een duidelijke eigen mening en soms (voornamelijk in mijn gezin) wil ik die ook wel eens doorduwen. Dat is dus weer minder flexibel.

I remember the tiniest details
Tsja, hoe ik eraan kom weet ik niet, maar ik heb echt het geheugen van een olifant. Zelfs dingen uit mijn kinderjaren kan ik vaak nog heel gedetailleerd herinneren. Als kleuter al speelde ik de hele schooldag tot in detail na met mijn poppen en knuffels. Mijn moeder wist dan precies hoe het er in de klas aan toe was gegaan.

I’m a perfectionist
Dit is een eigenschap die me nogal eens opbreekt. Ik heb een druk leven en als je dan alles wat je doet ook nog eens voor 200% wilt doen, dan kom je jezelf regelmatig tegen. Want je kunt het nu eenmaal niet altijd perfect doen. Niet voor anderen, maar vooral niet in de ogen van mezelf.

I sleep a lot
Door de week heb ik hier geen tijd voor, maar in het weekend of de vakantie slaap ik echt het klokje rond. Ik heb het gewoon nodig en geef er ook aan toe.

20130525-211439.jpg

I’m extremely ambitious for someone so lazy
Afgezien van het feit dat ik dus echt heel veel slaap als het enigszins kan, heb ik nog 1001 andere dingen die ik allemaal wil doen en baal ik er soms stevig van dat er maar 24 uur in een dag zitten.

I’m always hungry
En dan heb ik het vooral over de ‘lekkere trek’, ofwel; het betere snaai- en vreetwerk. Chocola, M&M’s, Maltesers, Chips, noem maar op…….

I love singing to myself
Omdat het gewoon beter is als verder niemand meeluisterd…..;)

I adore my grandmother
Mij oma is één van de belangrijkste personen in mijn leven. Ze is zo lief en grappig en ik ben er in de loop der jaren achter gekomen dat ik wel heel erg veel op haar lijk.
Mijn oma is inmiddels 94 jaar en het gaat helaas niet zo goed met haar.

‘Oud worden is mooi, maar niet oud zijn’

zegt ze altijd en ik denk dat ze gelijk heeft.
Toch is ze altijd heel erg blij als je op bezoek komt bij haar en klaagt ze nooit. Ik geniet iedere keer met volle teugen als ik bij haar ben. Ze is, ondanks haar leeftijd en haar gebreken, echt geweldig gezelschap!!!

I believe that everything happens for a reason
Ken je dat gevoel ook van: Dit had gewoon zo moeten zijn….Nou, dat denk ik dus steeds vaker.
Soms valt alles gewoon zo mooi als een puzzel in elkaar en besef je dat (zelfs minderleuke) dingen soms gewoon ‘Meant to be’ zijn.

Zo, dat was alweer een tweede voorstel-rondje.
Hopelijk kennen jullie mij nu weer een beetje beter en spreekt het je aan wat ik schrijf.
Of er nog eens deel 3 en 4 en 5 en 6… komt, dat weet ik niet, maar zeg nooit nooit he….

Liefs,
Paulien

6 Reacties to “And that’s who I am #2”

  1. Deborah 27 mei 2013 bij 21:08 #

    Ik blijf het een fijne tag vinden 🙂 er zitten een aantal herkenbare tussen ! 😉

  2. Sophie 28 mei 2013 bij 08:14 #

    Ik ben gek op deze tags, vooral van andere! En ook een aantal herkenbare puntjes, leuk!

  3. Yolande 28 mei 2013 bij 09:38 #

    Dit vind ik zo’n leuke tag! Je hebt hem ook leuk ingevuld! Ik herken mezelf ook echt in een paar dingen, het altijd hongerig zijn, het zingen en ik ben ook echt een perfectionist.

  4. robin 28 mei 2013 bij 11:26 #

    sterkte met je oma! maar 94 is al een hele bijzondere leeftijd, maar ik hoop dat ze nog veel langer voor je mee gaat ❤

  5. Kimberly 28 mei 2013 bij 14:57 #

    Warme chocolademelk is heerlijk inderdaad! Veel sterkte met je oma zeg!!! Ik hoop dat het binnenkort wel weer ietsjes beterder met haar gaat

  6. Sylvia Kuijsten 5 juni 2013 bij 01:55 #

    Vooral dat ‘I believe everything happens for a reason’ is heel herkenbaar, daar geloof ik echt in 😉

Geef een reactie

