Quote of the day!

13 Mei

20130513-175711.jpg

Vandaag moest ik na 2 weken vakantie weer terug in het normale werk-ritme.
Nou kost me dit op maandag wel vaker moeite, maar nu was het toch nét even wat lastiger dan normaal.

Het begint al op zondag-avond, als je besluit vroeg naar bed te gaan, zodat je de volgende dag weer fit en uitgerust bent. Uiteindelijk lig je natuurlijk nog uren wakker in bed, omdat in de vakantie je ritme dusdanig is verlegd dat je eigenlijk nog helemaal geen slaap heb.
Je begrijpt het al…..het opstaan de volgende ochtend wordt een klein, persoonlijk drama (want ook dat ben je na 2 weken totaal niet meer gewend en het was sowieso al niet mijn hobby).
Oké nog 5 minuutjes liggen en dan……racen tegen de klok, want:

‘OMG, is het al zooo laat?!’

Net voordat je de deur uit moet kijk je nog even snel naar buiten en ontdek je dat het een grijze dag is met REGEN.

Daar gaat ook het laatste beetje van je goede humeur….

Nou ben ik gelukkig niet iemand die lang chagrijnig kan blijven en kwam het met mijn ochtendhumeurtje uiteindelijk helemaal goed. Het zette mij wel aan het denken en uiteindelijk kwam ik bij de bovenstaande quote terecht. Deze vond ik wel heel toepasselijk vandaag.

Life isn’t about waiting for the storm to pass……It’s about learning to DANCE in the rain

Voor mij betekent deze quote dat je moet genieten van het leven, ook al zijn er soms tegenslagen.
Nou vallen die tegenslagen bij mij wel mee, gelukkig, en dingen om van (na) te genieten in overvloed. Bijvoorbeeld:

  • De 2 heerlijke, relaxte, vrije weken die ik achter de rug heb
  • Dat het het merendeel van deze tijd wél heerlijk weer was!
  • Leuke uitstapjes naar Scheveningen en Amsterdam die ik heb gemaakt
  • Een schoon gepoetst huisje
  • Mijn lieve collega’s weer zien en spreken!
  • Een lang weekend in het verschiet, ivm Pinksteren

Hebben jullie ook altijd zoveel moeite om weer in het ritme te komen na een vakantie of weekend?
Ik ben benieuwd of jullie je herkennen in dit verhaal, of dat ik de enige ben die daar last van heeft.
En vinden jullie de quote ook zo mooi?!

Have a nice week!

Liefs,
Paulien

5 Reacties to “Quote of the day!”

  1. Lieke 16 mei 2013 bij 14:41 #

    Wat een prachtige quote zeg 🙂

  2. TypischTam 18 mei 2013 bij 06:36 #

    De quote kende ik al wel maar vind hem echt heel mooi. Ik herken je gevoel om weer in het werkritme te komen. Ik probeer zoveel mogelijk de avond ervoor klaar te leggen zodat ik zolang mogelijk kan blijven liggen 🙂

  3. TypischTam 18 mei 2013 bij 06:39 #

    Wat een mooie quote vind ik dat! Ik kende hem al wel en probeer hem ook vaak toe te passen.
    Ik herken je probleem na de vakantie! Ik leg zelf zoveel mogelijk al klaar voor de volgende dag zodat ik zolang mogelijk in bed kan blijven liggen ;-).

  4. Diolifestyle.blogspot.nl 18 mei 2013 bij 15:11 #

    Mooi!

  5. Sylvia Kuijsten 19 mei 2013 bij 10:36 #

    Inderdaad een mooie quote 🙂

Geef een reactie

