Krullenbol!

21 Apr

20130421-210541.jpg

Als kind had ik echt een vreselijke hekel aan mijn bos met krullen. En wat deed ik eraan? Ik maakte het iedere ochtend nat en probeerde met een flinke klodder gel het in een zo strak mogelijke staart te trekken. Auw…wat een koppijn je daar van krijgt…..

Het heeft even geduurd, maar gelukkig heb ik inmiddels mijn krullende lokken volledig geaccepteerd en heb ik niet meer de neiging het stijl te trekken. Dit scheelt letterlijk een hoop pijn en moeite!

Er zijn echter wel een aantal nadelen van krullend haar, met op stip op nummer 1: Pluis!!!!!

Gelukkig heb ik een fijn middeltje gevonden om hier mee af te rekenen. Age Defying Radiance Oil van Label M is een voedende olie op basis van Marokkaanse Argan olie. Ik gebruik het na het wassen op handdoekdroog haar en ook bij het in model brengen van mijn haar gebruik ik een klein beetje. Het zorgt ervoor dat mijn krullen er niet pluizig uit zien en mooi glanzen, zonder dat het plakkerig wordt.

20130421-213130.jpg

Hieronder nog een paar kleine ergernissen wat betreft mijn haar:

  • Ik ben mijn haar al meer dan een jaar ‘lang’ aan het laten groeien, maar dit valt eigenlijk nauwelijks op.
  • Hoe je ook je best doet, je haar ziet er eigenlijk altijd een beetje hetzelfde uit.
  • Er zijn weinig trends op haargebied die op krullend haar toe te passen zijn. Gelukkig heb ik de ombre trend wel mee kunnen pikken!
  • Krullen hebben een sterke eigen wil; ze blijven dezelfde kant op krullen en dit is helaas vaak nét niet de goede kant…..
  • Krullend haar is erg droog. Als je niet oplet heb je na je zon-zee-strandvakantie een bosje stro op je hoofd.
  • Kappers zijn vaak iets te enthousiast met knippen en hebben pas later, als je haar droog is, in de gaten wat voor schade ze hebben aangericht. Gelukkig heb ik al jaren een zeer betrouwbare kapper, maar het is wel eens voorgekomen…..
  • Dat je haar eindelijk goed zit op het moment dat je bijna naar bed gaat en je er de volgende ochtend uitziet als een leeuw…..of een schaapje…..

Ok, genoeg gezeurd over mijn haar! Ben benieuwd of jullie soms dezelfde ergernissen hebben. Krullen, stijl haar, lang of kort……volgens mij valt er altijd wel iets aan op te merken. Of zijn er ook mensen die wél 365 good-hair-days hebben in een jaar?

Benieuwd naar jullie reacties!
Liefs,
Paulien

Eén reactie to “Krullenbol!”

  1. Mme Sophistique 22 april 2013 bij 16:07 #

    haha 365-good hair days lijken me fantastisch, mijn haar is niet stijl maar het krult ook niet, het doet gewoon iets heel geks tussenin.. ik niet altijd even geweldig :p

Geef een reactie

